Dodejte šmrnc zimním fotkám. Ukážeme vám, jak upravit snímky zasněžené krajiny

Když napadne sníh, musíte se mít na pozoru nejen na silnici, ale i při focení. Vzhled krajiny se najednou úplně změní. A proto je trochu jiný i způsob focení a úprav. Jednu takovou úpravu si vyzkoušíme a podíváme se, jak vytěžit ze zimní krajiny maximum.

snih editor foto

Fotky zasněžené krajiny bývají často šedé a nudné, bez kontrastu a barev. Stejně jako tato fotka. Pokusíme se z ní v Zoner Photo Studiu X vytáhnout trochu více.

zimni snih krajina expozice

TIP: Při focení myslete na to, že fotoaparát měří expozici tak, aby na fotce vznikla neutrální šedá. Takže když necháte expozici na automatice, téměř všechny fotky se sněhem budete mít podexponované. Doporučujeme fotit s korekcí expozice  +1 EV.

Upravte expozici i vyvážení bílé

Otevřete fotku v modulu Vyvolat a nejprve upravte parametry pod záložkou Expozice. Najdete ji v pravém panelu s nástroji. Určitě přidejte Kontrast, Zřetelnost a bude se hodit i Odstranění oparu. Snímek pak bude kontrastnější a živější.

expozice snih postproces

Upravte Expoziční nástroje

Úpravami expozice jste získali kontrastní fotku, na které lépe uvidíte efekt Vyrovnání bílé. tuto funkci najdete v pravém panelu nad záložkou Expozice.

Jako první krok zkuste použít kapátko a kliknout do neutrálního místa. Většinou to ale stejně ještě doladíte ručně.

vyvazeni bile teplota

Nastavte Vyrovnání bílé a Odstín tak, aby bílá barva byla co nejbělejší.

Přidejte snímku barvy

Fotka v zimě je často skoro černobílá, protože v zasněžené krajině není mnoho míst, kde by barvy nějak vynikly. Pokud ale přidáte Živost, vytáhnete alespoň to málo, co v krajině z barev zbylo.

Rozhodně také vyzkoušejte, jak na fotce funguje Polarizace. Mělo by to fotku zvýraznit, ale zase trochu jinak, než Zřetelnost nebo Kontrast.

barva živost polarizace snih bila

Přidejte Živost a Polarizaci.

A nakonec selektivní úpravy

U této fotky bude rozhodně zajímavé ještě zvýraznit mraky v horní části fotky. Použijte Přechodový filtr (G), ve kterém opět nastavte vyšší Zřetelnost a Kontrast a snižte Světla a Expozici.

prechodovy filtr prechod nebe

Přidejte přechodový filtr na ztmavení oblohy a zvýraznění kresby v mracích.

Původní fotka a fotka po úpravách. 

Dodejte zasněžené krajině šmrnc

I když většina zimních snímků je na první pohled šedá a nudná, stačí pár úprav a získáte velmi zajímavé snímky.

A přestože jsou třeba Vánoce na blátě, nějaký sníh nakonec vždycky napadne. Buďte připraveni a stáhněte si Zoner Photo Studio X na 30 dní zdarma.

Poslední aktualizace 11. prosince 2018

15 0