Nevíte, jak vybrat tu nejlepší fotku? Pomůže vám Multiselekce

V době digitální fotografie můžeme nacvakat, kolik fotek chceme. Hravě tak uděláme několik snímků těsně za sebou a je větší pravděpodobnost, že alespoň jedna fotka ze série bude použitelná. Jenže pak přichází na řadu náročný úkol – vybrat z podobných fotek tu nejlepší. Díky Multiselekci si s tím snadno poradíte.

bannermf_690x120

Multiselekci neboli hromadný výběr najdete v Zoner Photo Studiu X hned ve třech modulech: Správce, Vyvolat a Vytvořit. Stačí jen mít puštěný režim Náhled. Máte přitom dvě možnosti, jak fotografie vybrat.

  1. Přidržte stisknutou klávesu Ctrl a ve spodním filmovém pásu vyberte klikáním snímky, které chcete porovnat.
  2. Pokud jdou fotografie za sebou, vyberete je také pomocí klávesy Shift. Stačí kliknout na první snímek, se kterým chcete pracovat, stisknout Shift a kliknout na poslední požadovaný obrázek. Program automaticky označí všechny fotografie v daném rozmezí. Což oceníte právě pokud chcete vybrat nejlepší fotku ze série.

Ve Správci máte navíc ještě jednu možnost. Stiskněte klávesovou kombinace Ctrl+A a označíte všechny fotky ve složce.

Najednou si tak vždy zobrazíte až devět snímků, které uvidíte ve středním poli. V pravém panelu místo histogramu si pak prohlédnete souhrnné informace o počtu vybraných snímků a jejich celkové velikosti.

Výběr několika fotek v režimu Náhled.

Kontrola detailů ve zobrazení 1:1

Nyní tak stačí vybrat z porovnávaných snímků ten nejlepší. Abyste mohli porovnat veškeré detaily, stačí na některou z fotek kliknout a všechny se automaticky přepnou do 100% zobrazení. Jednoduše tak zkontrolujete, která fotka je nejostřejší nebo která nabízí nejlepší výraz v obličeji.

Pomocí ikony lupy se šipkami na horním panelu navíc vypnete synchronizaci měřítka. Detaily tak můžete kontrolovat přibližováním jednotlivých snímků zvlášť.

Změnou měřítka porovnáte detaily.

Při výběru pomocí Multiselekce fotky jednoduše otočíte, ohodnotíte hvězdičkami, přidáte jim barevné značky nebo třeba rovnou smažete ty neostré.

Třídění fotek v Multiselekci.

Otočte a třiďte fotky v Multiselekci.

Připnutí fotky zlepší jednolitost série

Další výhodou hromadného výběru je možnost připnutí fotky. Usnadní vám tak postupné porovnávání jednoho snímku s ostatními fotkami.

Stačí kliknout na ikonu připínáčku v levé horní části vybraného obrázku a fotografie se automaticky připne na obrazovku. Vám poté stačí jen klikat na ostatní snímky a porovnávat je s připnutým. Přehledně tak vyberete fotografii, se kterou jste nejvíc spokojení. Připínání navíc využijte i při kontrole sjednocení barev podle vzorové fotky.

Záleží přitom jen na vás, jestli budete fotky porovnávat po jedné, nebo si označíte víc snímků, které srovnáte s připnutým obrázkem.

Připněte vzorovou fotku a klikáním porovnávejte ostatní.

Pořádek dělá přátele

Díky Multiselekci si tak ušetříte často dlouhé rozmýšlení, který snímek zvolit. A aby byla práce s novým nástrojem ještě jednodušší, připravili jsme i video, které vám s hromadnými úpravami poradí.

A aby toho nebylo málo, můžete s pomocí Multiselekce fotky také hromadně upravit v modulu Vyvolat.

Vyzkoušejte si práci s hromadným výběrem i na svých fotografiích. Stačí si stáhnout aktuální verzi Zoner Photo Studia X. A nezapomeňte, že prvních 30 dní máte zdarma!

Poslední aktualizace 6. června 2017

6 0