Jak nahrávat fotografie na Zoneramu přímo ze Zoner Photo Studia

Chcete ukázat své fotografie přátelům a rodině nebo vašim současným či budoucím klientům? Potom se vyplatí vytvořit si internetovou prezentaci fotografií. Zvlášť když ona prezentace bude mít dostatečně svěží a jednoduchý vzhled – přesně jako naše webová galerie Zonerama.

V minulém článku jsme vám poradili, jak založit vaši vlastní galerii na Zoneramě. Také jsme vám ukázali, jak galerii správně nastavit a jak nahrávat fotografie přímo z webu Zoneramy.

Protože je Zonerama propojena i přes Zoner Photo Studio či androidí aplikaci, lze také z těchto zmíněných míst fotografie na Zoneramu nahrávat a nastavovat zde vybrané parametry. V tomto článku si proto ukážeme, jak nahrávat snímky do vaší galerie přímo z prostředí Zoner Photo Studia 18.

Vítejte na Zoneramě

Otevřete Zoner Photo Studio (ZPS) a ověřte si, že jste v modulu Správce. Poté nahoře uprostřed zvolte zobrazení Průzkumník a v levé části programu v navigátoru vyberte Zonerama. Nejste-li přihlášeni do Zoner účtu, ZPS vás vyzve k přihlášení.

Použijte váš e-mail a heslo, které máte k Zoneramě. Jste-li nový uživatel, použijte údaje pro přístup do Zoner účtu (heslo získáte automaticky po zakoupení Zoner Photo Studia nebo se můžete registrovat na ucet.zoner.cz). Zobrazí se vám Průzkumník s jednou složkou, otevřete ji a uvidíte další složky.

Každý nový uživatel Zoner Photo Studia dostává přístup do Zoner účtu. Poté, co se do něj přihlásíte, zároveň získáváte přístup ke službám Zoneramy.jpg

Každý nový uživatel Zoner Photo Studia dostává přístup do Zoner účtu. Poté, co se do něj přihlásíte, zároveň získáváte přístup ke službám Zoneramy.

Přihlášení do Zoneramy

Jestliže se do své Zoneramy přihlašujete poprvé, naleznete zde pouze automaticky vytvořené složky Skrytá alba a Veřejná alba. Tyto složky fungují jako záložky, které vám pomáhají udržet systém a přehled ve vašich fotografiích. Záložky také určují, zda alba v nich obsažená budou zobrazitelná všem, nebo jen vybraným lidem a jakým způsobem. O tom se zmíníme níže.
Tyto složky (nebo záložky, chcete-li) lze přejmenovat. Klepnutím na danou záložku a stisknutím klávesy F2 dostanete možnost ji přejmenovat. Pomocí klávesy F7 můžete vytvořit novou složku a pojmenovat ji, jak potřebujete (např. Rodina nebo Zakázky). V těchto složkách můžete pak dále vytvářet další alba s fotografiemi (opět pomocí klávesy F7).
Po přihlášení do Zoneramy se vám v Průzkumníku zobrazí jedna složka. V ní pak najdete další záložky. Přednastavené jsou automaticky dvě: Skrytá alba a Veřejná alba. Ostatní si můžete vytvořit.jpg

Po přihlášení do Zoneramy se vám v Průzkumníku zobrazí jedna složka. V ní pak najdete další záložky. Přednastavené jsou automaticky dvě: Skrytá alba a Veřejná alba. Ostatní si můžete vytvořit.

V plné velikosti nebo zmenšené – záleží na vás

Fotografie můžete do alba nahrát kopírováním pomocí přetahování souborů. Velmi praktický způsob je otevřít si v ZPS dva Průzkumníky (Průzkumník– Dva průzkumníci nad sebou nebo Dva průzkumníci vedle sebe).

Snímky na Zoneramu nahrajete přetahováním myší z jednoho průzkumníku do druhého. Zobrazení dvou průzkumníků zapnete v nabídce Zobrazit či pomocí modrých ikonek vlevo nahoře nad náhledy souborů fotografií.jpg

Snímky na Zoneramu nahrajete přetahováním myší z jednoho průzkumníku do druhého. Zobrazení dvou průzkumníků zapnete v nabídce Zobrazit či pomocí modrých ikonek vlevo nahoře nad náhledy souborů fotografií.

Ve druhém průzkumníku se vám zobrazí složka či složky uložené na disku. Najděte zde složku s fotkami, které chcete nahrát na Zoneramu, a soubory myší přetáhněte do druhého okna Zoneramy. Můžete také přetahovat celé složky a vytvářet z nich rovnou alba. Postup nahrávání se zobrazí vlevo dole, úspěšný konec nahrávání poznáte podle textu Nahrávání souborů bylo dokončeno.

Zoner Photo Studio vám umožňuje snadno přetahovat jednu či více označených souborů ve formátu JPEG. Nelze nahrávat jiné formáty fotografií ani celé složky.jpg

Zoner Photo Studio vám umožňuje snadno přetahovat jednu či více označených souborů.

Pozor: Počítejte s limitem pěti set fotografií na jedno album, který zajišťuje hladký chod fotogalerie Zonerama. (Webové prohlížeče nejsou na velké objemy snímků zcela dobře stavěné.)

Velkou výhodou Zoneramy je možnost nahrávat originální fotografie v plném rozlišení. Zonerama vám snímky navíc nijak nezmenšuje ani nekomprimuje, takže je později můžete ze Zoneramy nahrát zpátky do počítače a obnovit tak např. omylem upravené či smazané snímky. Primárně však Zonerama slouží jako místo pro prezentaci fotografií, nikoliv pro zálohování.

Pro prezentaci většinou postačí upravit rozlišení snímků na menší hodnoty – můžete například vycházet z rozlišení Full HD monitoru, které je u většiny 1920 pixelů na šířku. Nahrávání fotek v menším rozlišení vám mnohonásobně urychlí proces nahrávání, který se tak z několika minut může zrychlit na několik vteřin.

Tip: Pro hromadné zmenšení všech fotek si můžete nastavit vlastní hromadný filtr (stiskněte Ctrl+Q), který snímky například zároveň zmenší, přidá podpis a přejmenuje je. Samotné hromadné zmenšení provedete pomocí klávesové zkratky Ctrl+E. Pracujte na kopiích svých fotografií, nikoliv na originálech – ty si v plné velikosti vždy zálohujte!

Jak vaše snímky ukázat jen někomu?

Jestliže v Zoner Photo Studiu vytvoříte novou záložku nebo album v záložce Skrytá alba, uvidíte na ní modrou ikonku oka. Ta značí, že záložka a v ní všechna obsažená alba jsou skrytá veřejnosti.

Skrytá alba vidíte na webu Zoneramy po přihlášení pouze vy anebo ten, který od vás získá speciální odkaz či e-mail s odkazem na album, a to vytvořený pomocí položky Sdílet.

Chcete-li mít fotografie veřejné, klepněte na složku pravým tlačítkem myši a zvolte Nastavit soukromí. V novém dialogovém okně potvrďte zaškrtávací políčko Veřejné. Snímky z dané záložky či složky tak budou viditelné pro všechny, kteří najdou vaši galerii na Zoneramě.

Jestliže chcete, aby bylo vidět, že dané album sice na Zoneramě máte, ale chcete do něj povolit přístup jen někomu, je ideální potvrdit zaškrtávací políčko Veřejné a zároveň Chráněné heslem. V tom případě vepište heslo do prvního políčka. Druhé políčko může zůstat nevyplněné, nebo zde může být zapsána nápověda pro zjištění hesla.

Vaše galerie může obsahovat alba, která budou přístupná pouze po zadání správného hesla.jpg

Vaše galerie může obsahovat alba, která budou přístupná pouze po zadání správného hesla.

Na Zoneramě se všem ostatním kromě vás zobrazí uzamčená alba s obrázkem visacího zámku na modrém poli. Pohyb myši přes album zobrazí místo ikony zámku políčko pro vepsání hesla. Fotografie alba pak může zobrazit jen ten, kdo zadá správné heslo.

Ve veřejných složkách můžete mít vedle sebe alba plně přístupná veřejnosti i chráněná heslem.

Tip: Jakoukoliv fotografii lze přímo ve složce Zoneramy přejmenovat či smazat. Také ji lze přímo ze složky Zoneramy otevřít a upravit v Editoru – procházíte-li Zoneramu pochopitelně v prostředí ZPS. Poklepejte na snímek pravým tlačítkem myši a zvolte položku Editor. Snímek v Editoru upravte podle potřeby a pomocí kláves Ctrl+S zase uložte.

Jak jednoduše sdílet – odeslat odkaz e-mailem

V ZPS otevřete složku alba, které chcete sdílet. Vpravo dole zvolte modrý text Zobrazit na webu. Tím se vám otevře okno webového prohlížeče a webová stránka Zoneramy. Ať už chcete sdílet jakékoliv fotoalbum nebo fotografii, vždycky budete postupovat přes modré tlačítko Sdílet v pravé horní části stránky, případně v dolní části pro sdílení jednotlivých fotografií

Vpravo nahoře nad náhledy fotografií najdete rozbalovací menu označené třemi tečkami nad sebou, které obsahuje důležitou volbu Sdílet.jpg

Vpravo nahoře nad náhledy fotografií najdete volbu Sdílet.

Otevře se dialogové okno, které ukáže odkaz alba nebo snímku, tlačítka pro sdílení na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Google+, tumblr., Pinterest) nebo pole pro zaslání odkazu e-mailem.

Sdílení skrytých, veřejných a uzamčených alb

Každý, kdo má alespoň jedno veřejné album, je zařazen ve veřejném seznamu uživatelů. Ostatní, i neregistrovaní a nepřihlášení návštěvníci, si mohou veřejné galerie na Zoneramě vyhledat pomocí jména galerie, osoby či jména alba nebo pomocí přímé unikátní adresy směřující na hlavní stránku (např. honza.zonerama.com).

Pozor: Budete-li mít úplně všechna alba na Zoneramě skrytá, nemůže se vám zobrazovat pás fotek na hlavní stránce nad alby a vaše album se nezobrazuje ani ve veřejných a nejnovějších albech. Váš profil také v takovém případě nelze vyhledat.

Tip: V případě otázek ohledně ZPS a Zoneramy se kromě diskuse pod článkem podívejte také na nejčastěji kladené dotazy (FAQ) zde nebo pište na naši podporu zonerama@zoner.cz

Další články o Zoneramě

Začínáme s online galerií Zonerama: Založení účtu a nahrání prvních fotek

Zonerama na přání: Jak upravit profil

Sdílejte fotky na Zoneramě

Poslední aktualizace 19. února 2014

57 1

Autor: Martina Čížková

Odmalička ji fascinoval zvuk závěrky. Po nástupu digitální éry fotoaparátů psala recenze digitálních fotoaparátů pro časopisy DIGIfoto a Computer a působila jako fotografka a lektorka fotografických kurzů po celé republice. Nyní využívá naplno všech svých zkušeností, aby se věnovala lidem, kteří kontaktují zákaznickou a technickou podporu Zoner Software.