Upravte si velikost fotek. Ukážeme vám 3 způsoby, jak na to

Jednou ze základních věcí, které si musí každý fotograf osvojit, je změna velikosti fotografie. Fotoaparáty i mobilní telefony totiž pořizují fotografie v co největším rozlišení, které ale často nevyužijete. Naopak vám takové snímky zabírají zbytečně moc místa. Proto vám poradíme, jak rozměry fotek zmenšit.

Problém velkých fotek je v tom, že zabírají zbytečně moc místa. Kvůli tomu je nemůžete tak snadno sdílet nebo poslat e-mailem. Je tedy potřeba rozměry fotografií upravit.

Zoner Photo Studio proto nabízí hned tři možnosti zmenšení fotek:

  • Změna rozměrů při Exportu z Vyvolat.
  • Zmenšení fotek po úpravě v Editoru.
  • Úprava velikosti fotografií pomocí Hromadného filtru.

bannermf_690x120

Změna rozměrů fotek při exportu

Pokud upravíte jeden nebo víc snímků v modulu Vyvolat a exportujete je, můžete rovnou nastavit zmenšení fotek. Na výběr máte například optimalizované rozlišení pro Facebook nebo Vysokou kvalitu pro archivaci.

Změna velikosti fotek při exportu z modulu Vyvolat.

Vyberte kvalitu při exportu

Následně zvolte Změnu rozměrů a napíšte délku delší strany.

Nastavení rozměrů fotografie při exportu.

Nastavte rozměr v pixelech.

Jednotlivé zmenšení fotek v Editoru

Představte si klasickou situaci, kdy upravujete v Editoru detailně jednu fotku a chcete ji zveřejnit na Facebooku. Údajně je vhodné publikovat snímky o rozměru 2 048 px na delší straně. Klikněte tedy v pravém panelu na nástroj Změnit rozměry dokumentu (Ctrl+E).

Úprava velikosti fotografie v Editoru.

Nástroj Změnit rozměry dokumentu v Editoru

Nejčastější je změna v pixelech, stejně tak ale můžete nastavit také tiskové rozměry nebo například přesnou velikost v centimetrech.

V tomto případě připravujete fotku pro Facebook. Do hodnoty šířky proto zadejte 2 048 px a zkontrolujte, že je zatržená položka Zachovat proporce. Kratší strana se dopočítá automaticky.

Zadání velikosti fotek v Editoru.

Zadejte požadované rozměry a klikněte na Použít.

Hromadná úprava velikosti fotek

Pokud máte celou sérii fotografií a chcete změnit změnit rozměry u všech naráz, použijte funkci Hromadný filtr (Ctrl+Q). Najdete ji ve Správci v pravém panelu. Pak jen stačí zadat požadované rozměry a Zoner Photo Studio vybrané snímky přizpůsobí zadaným parametrům.

Hromadná změna rozměrů fotek.

Označte všechny fotky a klikněte na Hromadný filtr.

Pokud máte některé fotografie na šířku a některé na výšku a chcete všechny snímky s rozměrem 2 048 px na delší straně, zadejte tuto hodnotu do obou polí. Zoner Photo Studio vyhodnotí delší stranu a všechny fotky budou mít stejné rozměry.

Zadání rozměrů fotografií v Hromadném filtru.

Zadejte stejnou šířku i výšku.

Při nahrávání snímků na Zoneramu nemusíte zmenšení fotek řešit. Zonerama poskytuje neomezený prostor.

Plánujete měnit velikost fotek? Nezapomeňte na zálohu

Než se do úpravy velikosti fotografií pustíte, dobře si rozmyslete, jestli už nebudete snímek v plném rozlišení potřebovat. Jakmile totiž rozměry fotek upravíte, nemůžete už tuto změnu vrátit. Určitě se proto hodí nechávat alespoň ty nejlepší fotky v původní kvalitě.

Usnadněte si sdílení svých snímků a změňte si velikost fotek v Zoner Photo Studiu X. Stáhněte si program na 30 dní zdarma a upravte rozměry fotografií podle svých potřeb.

Poslední aktualizace 10. srpna 2017

4 1