Jak propojit Adobe DNG Converter se Zoner Photo Studiem

Nahrajete do počítače fotku v RAW formátu, otevřete ji v editoru a zjistíte, že barvy se zobrazují špatně. Nebo vám editor rovnou hlásí, že formát snímku nepodporuje. Na tyto problémy můžete u RAW souborů narazit. Řešení je jednoduché – stáhněte si Adobe DNG converter a propojte ho se Zoner Photo Studiem.

Propojení Adobe DNG konvertoru a Zoner Photo Studia je snadné. Stačí pouhé tři kroky.

  1. Stáhnout Adobe DNG konvertor.
  2. Nainstalovat ho.
  3. Zadat v Zoner Photo Studiu správnou cestu.

Vyřešíte tak nejen problémy se špatnými barvami RAW souborů, ale získáte možnost automaticky opravit chyby objektivu pomocí LCP.

Jak konvertor nainstalovat

DNG konvertor si nejprve stáhněte ze stránek Adobe. Klikněte na Windows: Adobe DNG Converter. Následně po vás Adobe bude chtít přihlášení. Přihlašte se pomocí Google účtu nebo si vytvořte nový účet.

Jak propojit DNG konvertor se Zoner Photo Studiem
Přihlašte se pomocí e-mailu, Google, Facebook nebo Apple účtu.

Po přihlášení klikněte na Skip and continue

Jak propojit DNG konvertor se Zoner Photo Studiem
Klikněte na Skip and continue.

Dostanete se na stránku Adobe produktů, kde vyberete Adobe DNG Converter a kliknete na View Downloads.

Jak propojit DNG konvertor se Zoner Photo Studiem
Vyberte View downloads u produktu Adobe DNG Converter.

Web vám automaticky nabídne ke stažení nejnovější verzi. A pak už stačí jen kliknout na Download a Adobe DNG Converter se stáhne do vašeho počítače. 

Jak propojit DNG konvertor se Zoner Photo Studiem
Nejnovější verze se automaticky vybere a kliknete na Download.

Po stažení instalačního souboru do počítače si otevřete složku, kam jste Adobe DNG konvertor uložili. Dvojklikem na stažený soubor pak spusťte instalaci. Povolte aby program mohl udělat změny ve vašem počítači.

Objeví se instalační okno, ve kterém klikněte na tlačítko Next a v dalším kroku Install. Jakmile se program nainstaluje, ukončete instalaci kliknutím na tlačítko Finish.

Jak propojit DNG konvertor se Zoner Photo Studiem
Nainstalujte Converter spuštěním a potvrzením instalace.

Po instalaci se objeví okno o úspěšné instalaci a potvrďte ho kliknutím na Finish. Instalace je nyní hotová, už stačí Converter jen propojit se Zoner Photo Studiem.

TIP: Pokud máte fotoaparát vyrobený před rokem 2020 bude vám nejspíš stačit starší verze Adobe DNG Convertoru. Jeho stažení je jednodušší protože není potřeba přihlášení k Adobe.

Propojení konvertoru se ZPS X

Nyní otevřete Zoner Photo Studio a v Menu klikněte na Zobrazit > Možnosti (Ctrl + M).

Objeví se nové okno s nastavením. V něm zvolte možnost Formát RAW v levém sloupci a zaškrtněte možnost Používat pro načítání RAW Adobe DNG konvertor.

Poté klikněte na ikonku složky. Objeví se dialogové okno, ve kterém najděte cestu k souboru Adobe DNG Converter.exe a klikněte na Otevřít.

Cesta zpravidla vypadá přibližně takto: C:\Program Files\Adobe\Adobe DNG Converter\Adobe DNG Converter.exe.

Jak propojit DNG konvertor se Zoner Photo Studiem
Nastavení cesty ke konvertoru RAW souborů na DNG.

Pokud jste už někdy instalovali dřívější verzi konvertoru, zkontrolujte, jestli je zadaná správná cesta. Starší verze konvertoru totiž Adobe instalovalo pod složku Program Files (x86). Je proto důležité zkontrolovat, jestli používáte aktuální cestu.

Jakmile nastavíte správnou cestu, klikněte na tlačítko Použít a program si změnu zapamatuje.

Při další práci s fotografiemi v RAW formátu už Zoner Photo Studio využívá Adobe DNG konvertor. Na první pohled tak uvidíte například jasové a barevné změny ve zpracovávaných fotografiích.

Přidání LCP a DCP

Pomocí DNG konvertoru přidáte do Zoner Photo Studia i profily objektivů. Ty vám umožní automaticky odstranit jejich vady

Stačí v modulu Vyvolat v Zoner Photo Studiu X kliknout na ikonu foťáku – Fotoaparát a objektiv (M). Poté pomocí ikony + vyberte vhodný profil foťáku (DCP) nebo objektivu (LCP).

U LCP máte také možnost vybrat profil automaticky. Stačí kliknout na tlačítko Detekovat automaticky a program vybere nejvhodnější LCP. Vám už pak stačí jen zaškrtnout vady objektivu, které chcete korigovat.

Jak propojit DNG konvertor se Zoner Photo Studiem
Profil objektivu přidáte kliknutím na tlačítko + a vybráním vhodného výrobce a typu objektivu mezi LCP soubory.

Aktualizujte

Každý fotoaparát má trochu odlišný RAW formát. Pokud si tedy koupíte nový foťák,  zkontrolujte, jestli nemáte zastaralou verzi DNG konvertoru. Nemusí v ní totiž být profil vašeho nového přístroje.

Adobe ale do konvertoru nové RAW formáty průběžně doplňuje. Stačí tedy stáhnout jeho aktuální verzi.

Každý týden nové články do vaší schránky

Přihlašte se k odběru toho nejlepšího z Milujemefotografii.cz

Email má špatný formát.
AutorRedakce

Milujeme fotografii a tvoříme pro vás Zoner Photo Studio. Přinášíme vám články nejen o něm, ale také o dalších oblastech fotografie.