Výsledky vyhledávání

Tipy pro začátečníky 12

VIDEO: Naučte se 3 způsoby, jak vyfotit panorama

Panorama je oblíbený způsob, jak dostat do jedné fotky co nejširší úhel záběru s vysokým rozlišením. Využijete ho při focení krajiny, architektury, interiérů nebo třeba portrétů. My jsme si tentokrát posvítili na to, jak takové panorama nafotit. Otestovali jsme tři metody – focení z ruky, ze stativu a se stativovou hlavou. Podívejte se, jaké jsou mezi nimi rozdíly a která se nám líbila nejvíce. 

Ze světa fotografie 3

5 válečných fotografů aneb s foťákem v zákopech

Těžko hledat riskantnější a nebezpečnější fotografický žánr, než je válečná fotografie. Fotograf jde často tak daleko, že pro své dílo nasazuje vlastní život. Můžete se ptát, proč to vůbec tihle lidé dělají a k čemu je to dobré. Velice výstižnou odpověď na to dal jeden z nejvýznamnějších válečných fotografů James Nachtwey: „Byl jsem svědkem a tyto fotografie jsou mým svědectvím. Události, které zaznamenávám, by neměly být zapomenuty a nesmí se opakovat.“ Tahle odpověď je zároveň silným humanistickým apelem, který můžeme najít za prací mnoha fotografů pohybujících se ve válečných konfliktech.

Fotoaparáty 11

Mechanická, nebo elektronická závěrka? Jaké jsou mezi nimi rozdíly a kterou vybrat

Veškerá analogová technologie se mění na digitální. Místo kazet s filmy je elektronický senzor a pohyblivá zrcátka už také pomalu mizí. Jenže zbývá nahradit ještě jeden střípek z minulosti: závěrku. Technologie ale ještě není na potřebné výši, takže jsou k dispozici fotoaparáty, kde můžete u každého snímku volit mezi mechanickou a elektronickou závěrkou. Každá má totiž své klady a zápory.

Čím nás může inspirovat život i dílo Viktora Koláře Ze světa fotografie 9

Učte se od mistrů: pouliční fotografie a Viktor Kolář

Pražské jaro ho ve 27 letech zavedlo do Kanady. Nechtěl žít v područí režimu, který by ho přiměl lhát. V té době už fotil, ale jako cizinec začínal fyzicky náročnou a nebezpečnou prací v dolech na molybden v divokých horách 400 mil od Vancouveru. Když měl o pár let později nakročeno být slavným fotografem, rozhodl se jako neznámý emigrant vrátit do rodné Ostravy, kterou otiskuje na černobílé snímky.