Úklid fotoarchivu: Jak přiřadit GPS souřadnice k fotografiím

Většina fotoaparátů i mobilních telefonů vyrobených v poslední době už umí automaticky přiřadit GPS souřadnice k fotografiím. V případě, že váš fotoaparát tuto funkci nemá, nebo potřebujete jednorázově přidat k fotce umístění, můžete to provést pomocí jednoduché funkce, kterou nabízí Zoner Photo Studio.

Informace o tom, kde přesně byla fotka pořízena, se může vždycky hodit. Zejména u starších fotek, kde už přesně nevíte, kde byly vlastně pořízeny. Pokud hodně cestujete a fotíte, je opatření fotek informacemi o místě vzniku velkou výhodou.

Přiřazení GPS údajů k fotkám

Práce s údaji o místě pořízení fotografií se provádí v modulu Správce, kde v Průzkumníku najdete možnost Mapa. V české verzi ZPS máte na výběr ze dvou poskytovatelů map – Google a Seznam.

Režim Mapa zobrazíte v modulu Správce.jpg

Režim Mapa zobrazíte v modulu Správce.

Konkrétní lokalitu najdete s využitím vyhledávacího okna vpravo nahoře nebo ručně pomocí zoomování na mapě. Rychlejší způsob je zpravidla vyhledávací okno. Do něj zadáte název lokality, stejně jako při standardním vyhledávání na mapách.

Moje fotografie byly pořízeny fotoaparátem Nikon D7000, který GPS nemá. Je tedy potřeba k fotkám přidat umístění ručně.

Konkrétní místo můžete v mapě vyhledat.jpg

Konkrétní místo můžete v mapě vyhledat.

Samotné přiřazení GPS dat je velmi jednoduché. Pokud máte nalezenou lokalitu, označte si všechny fotky, kterým chcete přiřadit umístění, ve spodním filmovém pásu a přetáhněte je myší na konkrétní místo.

GPS souřadnice přiřadíte přetažením.jpg

GPS souřadnice přiřadíte přetažením.

Následně se na mapě vytvoří značka, vypovídající o tom, že zde byly fotky pořízeny. U fotky se pak při prohlížení zobrazuje malý symbol GPS umístěný v horní části. V pravém panelu najdete po kliknutí na fotku pod záložkou GPS podrobnější informace o umístění, souřadnicích a náhled malé mapy.

GPS údaje se zobrazí u každé fotky v Průzkumníku v pravém panelu.jpg

GPS údaje se zobrazí u každé fotky v Průzkumníku v pravém panelu.

Vyhledávání fotek podle lokalit

Pokud mají vaše fotky souřadnice GPS automaticky nebo je přidáváte pravidelně, začne být těchto informací brzy mnoho. Často se pak některé výlety překrývají. Aby v tom byl pořádek, můžete si jednotlivé lokality od úrovně státu až po konkrétní místo rozbalit v přehledných kategoriích katalogu pod položkou Lokace. Naleznete zde kompletně všechny GPS údaje o fotkách, které máte v katalogu. Jeho používání je pro zobrazení fotek podle lokací zásadní.

>> Přečtěte si článek Jednoduchá správa fotografií s katalogem v programu Zoner Photo Studio
Pokud používáte katalog, můžete se na své snímky podívat prostřednictvím stromu jednotlivých lokalit.jpg

Pokud používáte katalog, můžete se na své snímky podívat prostřednictvím stromu jednotlivých lokalit.

Následně nebude problém zobrazit najednou všechny fotky pořízené na několika dovolených v Chorvatsku nebo dát dohromady fotky z různých částí Brna.

Uděláte si ve výletech pořádek

Hlavní výhodou GPS souřadnic je to, že vždycky víte, kde byla fotka vyfocena. Vzhledem k tomu, že Zoner Photo Studio umožňuje přidat tyto hodnoty i manuálně, se vám už nikdy nemusí stát, že budete koukat na fotku a marně vzpomínat, kde to jen mohlo být vyfoceno.

Zobrazení v lokacích katalogu navíc umožní přehledné uspořádání a procházení všech míst, na kterých jste kdy fotili.

bannermf_690x120

Přečtěte si také další články o organizaci fotografií:

Úklid fotoarchivu: Jak vyhledat a odstranit duplicitní fotografie a jiné soubory

Úklid fotoarchivu: Třídění fotografií pomocí značek a hodnocení

Úklid fotoarchivu: Popisujte fotky klíčovými slovy

Poslední aktualizace 9. listopadu 2016

31 0