Jak odmlžit fotky

Mlha nebo kouř jsou často velmi kreativní nástroje. Všeho moc ale škodí. Fotka pak ztrácí kontrast a není na ní v podstatě nic vidět. Mlhu můžete mnohdy následnými úpravami odstranit nebo zredukovat a není to vůbec těžké.

Fotografie byla pořízena za lednového mlhavého rána. Mlha byla tak hustá, že není vidět na několik metrů před sebe. Atmosféru fotka sice má, ale je dost nudná. Chybí jí informace zejména v tmavých částech. Pouhé snížení expozice však nebude stačit, protože mlha bude tmavnout a šednout.

Ačkoliv fotografie má zvláštní atmosféru, i tak je nudná.jpg

Ačkoliv fotografie má zvláštní atmosféru, i tak je nudná.

Pomocí Zoner Photo Studia odstraníte mlžný opar jednoduše a rychle. Podívejte se, jaké nástroje k tomu použít v modulu Vyvolat s podporou nedestruktivních úprav.

Nástroj Odstranění oparu

V Zoner Photo Studiu X se v modulu Vyvolat objevil nový nástroj – odstranění oparu (angl. dehaze). Je to jednoduchý nástroj, který rozpozná a eliminuje mlhu, kouř nebo jinak vybledlé části fotky. Přidání této hodnoty vytáhne spoustu detailů.

Odstranění oparu.jpg

Odstranění oparu.

Expoziční nástroje

Mlha je nyní mírně zredukována. Fotce dále prospěje i práce s ostatními nástroji pod kolonkou Expozice. Doporučuji přidat kontrast a snížit černý bod. Tak vytáhnete z fotky informace o tmavých částech (levá strana histogramu). Nakonec zvyšte hodnoty světel a bílého bodu, aby byla mlha spíše bílá než šedá.

Nastavení expozice.jpg

Nastavení expozice.

Původní a upravená fotografie

Zamlžená fotka není špatná fotka

Mlha nebo kouř dodává fotkám tajemnou atmosféru, protože čím méně toho vidíme, tím více si představujeme. Musí zde ale být podnětné popředí, abychom si mohli domyslet, co se asi tak odehrává v pozadí. A právě k vyzdvižení tohoto popředí můžeme použít expoziční nástroje v Zoner Photo Studiu.

Potřebujete odmlžit své fotky? Vyzkoušejte Zoner Photo Studio na 30 dní zdarma.

bannermf_690x120

Poslední aktualizace 28. března 2017

118 0

Aktivně fotím něco přes 3 roky. Jsem student a volný čas trávím focením. Kromě svateb, hudebních akcí a plesů mě baví i fotografování v přírodě nebo ateliéru. Fascinuje mě pohled na svět rybím okem. Rád se zabývám postprocessingem a sem tam dělám grafiku. Mojí aktuální fotografickou tvorbu můžete najít například na Facebooku nebo na mém webu.