Fotostory: New York v anaglyfu

Při fotografování z vrtulníku, který se mnou brázdil nebe nad New Yorkem, jsem si musel dávat pozor především na nastavený čas závěrky a také používat stabilizátor obrazu. Po několika minutách letu se mi, při pohledu na všudypřítomné mrakodrapy, do hlavy dostala myšlenka zkusit i pár 3D fotografií, respektive anaglyfů.

Třetí rozměr totiž umožní snadněji rozlišit každou budovu a umocnit celkový pohled na toto neskutečné město z ptačí perspektivy. Potřeboval jsem dvě fotografie, každou z trochu jiného místa. Obvykle se přitom pořídí první snímek, posune fotoaparátem o určitou vzdálenost a následně exponuje druhý záběr stejného předmětu. Při focení architektury teleobjektivem z větší vzdálenosti, jako tomu bylo v mém případě, musí být vzdálenost mezi jednotlivými snímky velká. Tento pohyb za mě však vykonal samotný vrtulník.

Na mě zůstala práce v plně manuálním režimu, ruční nastavení vyvážení bílé a přepnutí na sekvenční snímání. Na vytvoření anaglyfu lze použít specializovaný program, ale také Zoner Photo Studio – výsledek je hotov během chvíle a při dobrých zdrojích plně automaticky:

Výsledný anaglyf, Nikon D800E, AF-S Nikkor 70–200 mm F2,8G ED VR II

Po spojení dvou zdrojových fotografií zbývalo nasadit si 3D brýle a vychutnat si výsledek.

Poslední aktualizace 5. června 2012

34 0
Děkujeme! Nasdílejte prosím článek dál, ať se o něm dozví další lidé.

Autor: Daniel Vojtěch

Mladý kreativní fotograf. Studoval v Ateliéru reklamní fotografie na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, spolupracuje s firmou Nikon, je členem Red Bull Photofiles, lektoruje na Institutu digitální fotografie. Zaměřuje se na fotografování extrémních sportů a lifestyle. Osobní web.

Číst všechny články.

Komentáře