Jak propojit Adobe DNG Converter se Zoner Photo Studiem

Nahrajete do počítače fotku v RAW formátu, otevřete ji v editoru a zjistíte, že barvy se zobrazují špatně. Nebo vám editor rovnou hlásí, že formát snímku nepodporuje. Na tyto problémy můžete u RAW souborů narazit. Řešení je jednoduché – stáhněte si Adobe DNG converter a propojte ho se Zoner Photo Studiem.

Propojení Adobe DNG konvertoru a Zoner Photo Studia je snadné. Stačí pouhé tři kroky.

  1. Stáhnout Adobe DNG konvertor.
  2. Nainstalovat ho.
  3. Zadat v Zoner Photo Studiu správnou cestu.

Vyřešíte tak nejen problémy se špatnými barvami RAW souborů, ale získáte možnost automaticky opravit chyby objektivu pomocí LCP.

Jak konvertor stáhnout

DNG konvertor si nejprve stáhněte ze stránek Adobe. Klikněte na Download latest DNG Converter for Windows. Adobe DNG Converter se stáhne do vašeho počítače.

Klikněte na tlačítko Download latest DNG Converter for Windows. Stáhne se vám nejnovější verze.

Jak konvertor nainstalovat

Po stažení instalačního souboru do počítače si otevřete složku, kam jste Adobe DNG konvertor uložili. Dvojklikem na stažený soubor pak spusťte instalaci. Povolte aby program mohl udělat změny ve vašem počítači.

Objeví se instalační okno, ve kterém klikněte na tlačítko Next a v dalším kroku Install. Jakmile se program nainstaluje, ukončete instalaci kliknutím na tlačítko Finish.

Jak propojit DNG konvertor se Zoner Photo Studiem
Nainstalujte Converter spuštěním a potvrzením instalace.

Po instalaci se objeví okno o úspěšné instalaci a potvrďte ho kliknutím na Finish. Instalace je nyní hotová, už stačí Converter jen propojit se Zoner Photo Studiem.

Propojení konvertoru se ZPS X

Nyní otevřete Zoner Photo Studio a v Menu klikněte na Zobrazit > Možnosti (Ctrl + M).

Objeví se nové okno s nastavením. V něm zvolte možnost Formát RAW v levém sloupci. Poté klikněte na ikonku Procházet. Objeví se dialogové okno, ve kterém najděte cestu k souboru Adobe DNG Converter.exe a klikněte na Otevřít. Cesta zpravidla vypadá přibližně takto: C:\Program Files\Adobe\Adobe DNG Converter\Adobe DNG Converter.exe.

Políčko u položky Při konverzi do DNG převést na lineární obraz (interpolovat) by správně mělo být ve výchozím stavu zaškrtnuté. Ověřte, že v obou rolovacích menu níže máte nastaveno Adobe DNG Converter.

Zoner Photo Studio X Adobe DNG Converter
Nastavení cesty ke konvertoru RAW souborů na DNG.

Pokud jste už někdy instalovali dřívější verzi konvertoru, zkontrolujte, jestli je zadaná správná cesta. Starší verze konvertoru totiž Adobe instalovalo pod složku Program Files (x86). Je proto důležité zkontrolovat, jestli používáte aktuální cestu.

Jakmile nastavíte správnou cestu, klikněte na tlačítko Použít a program si změnu zapamatuje.

Při další práci s fotografiemi v RAW formátu už Zoner Photo Studio využívá Adobe DNG konvertor. Na první pohled tak uvidíte například jasové a barevné změny ve zpracovávaných fotografiích.

Přidání LCP a DCP

Pomocí DNG konvertoru přidáte do Zoner Photo Studia i profily objektivů. Ty vám umožní automaticky odstranit jejich vady

Stačí v modulu Vyvolat v Zoner Photo Studiu X kliknout na ikonu foťáku – Fotoaparát a objektiv (M). Poté pomocí ikony + vyberte vhodný profil foťáku (DCP) nebo objektivu (LCP).

U LCP máte také možnost vybrat profil automaticky. Stačí kliknout na tlačítko Detekovat automaticky a program vybere nejvhodnější LCP. Vám už pak stačí jen zaškrtnout vady objektivu, které chcete korigovat.

Profil objektivu přidáte kliknutím na tlačítko + a vybráním vhodného výrobce a typu objektivu mezi LCP soubory.

Aktualizujte

Každý fotoaparát má trochu odlišný RAW formát. Pokud si tedy koupíte nový foťák,  zkontrolujte, jestli nemáte zastaralou verzi DNG konvertoru. Nemusí v ní totiž být profil vašeho nového přístroje.

Adobe ale do konvertoru nové RAW formáty průběžně doplňuje. Stačí tedy stáhnout jeho aktuální verzi.

Zůstaňte v obraze, každý týden posíláme novinky ze světa fotografie

Přihlašte se k odběru toho nejlepšího z Milujemefotografii.cz

Email má špatný formát.

Potvrzením odběru dáváte souhlas ke zpracování osobních údajů pro zasílání novinek. Více se dozvíte v zásadách ochrany osobních údajů.

AutorRedakce

Milujeme fotografii a tvoříme pro vás Zoner Photo Studio. Přinášíme vám články nejen o něm, ale také o dalších oblastech fotografie.

Komentáře (13)

  1. Dobrý večer,
    prosím Vás o radu. Fotím fotky na telefon NOKIA 7.2
    Jaké mám vybrat nastavení fotoaparátu, aby byly fotky co nejlepší?
    Děkuji za odpověď.

    1. Dobrý den,
      na tuto otázku je velmi těžké obecně odpovědět. Vždy totiž bude záležet na tom, v jakých světelných podmínkách budete fotit a co budete fotit. Jako vodítko k lepším fotkám vám ale může posloužit třeba náš článek, kde o focení mobilem píšeme: https://www.milujemefotografii.cz/jak-fotit-mobilem-spravne-drzeni-i-kompozice
      Je sice už staršího data, ale tipy obecně platí pořád.

      Pěkný den!
      Jarda / Redakce MF

  2. Dobrý den,

    nezobrazují se mi RAW soubory odfocené novým Olympusem OM 1, předpokládám, že to je tím, že tato novinka ještě není přidána do formátu úpravy programu. DNG converter ztažen dle návodu a nainstalován v ZONERU, ale asi i ten není aktualizován. Předpokládám, že musím čekat a sledovat nové aktualizace že?
    Předem děkuji za odpověď a s pozdravem Filip Martinek

    1. Zdravíme Vás, Filipe, s aktuálním DNG konvertorem a aktuálním ZPS X (verze 380) by mělo již vše fungovat. Přejeme krásné letní fotky a dobrý pocit z nich. Eva

  3. Dobrý den, chtěla bych vědět, jestli je DNG konvertor zpoplatněn? Nikde jsem nenašla informace, jen o možnosti zahájit bezplatné použití. Děkuji Dana

    1. Zdravíme Vás Dano, DNG konverotr je bezplatný. Přejeme krásné letní fotky a dobrý pocit z nich. Eva

  4. Jaroslav Stachovec

    OK

  5. Dobrý den, mám problém s RAW souborem, i když jsem si nainstaloval nejnovější verzi DNG Adobe. Koupil jsem fotoaparát Nikon Z 50, objektiv set. Z 16 – 50. U předchozího nikor F objektivu jsem neměl problém. Můžete mě nějak pomoci?

    1. Zdravíme Vás Martine, kontaktovali jsme Vás mailem:-) Prozatím přejeme krásné letní fotky a dobrý pocit z nich. Eva

    2. Dobrý den,
      zatím mám ZPS v 30ti měsíční zkušební době, tak teprve začínám objevovat jeho silné a slabé (těch opravdu moc není) stránky. Narazil jsem na pro mě zásadní problém: ZPS X neumí ukládat CR3 formát – a to ani s propojeným DNG konvertorem. Máte nějaký tip? Nebo dělám něco špatně?

      1. Zdravím vás, Petře,
        velmi mě těší, že jste pustil do úprav v Zoner Photo Studiu X. Postupem času jistě objevíte všechny zajímavé funkce a ZPS X se stane vašim oblíbeným editorem. Co se týče vašeho dotazu, do formátu CR3 nelze ukládat, jedná se o formát RAW od výrobce Canon. Pokud byste v této problematice potřeboval poradit, naši kolegové z oddělení podpory (podpora@zoner.cz) vám rádi ochotně poradí.
        Přeji vám mnoho skvěle upravených fotografií:-)
        Eva | Redakce Milujeme fotografii

  6. Dobrý den, bude také přidán Canon EOS 250d pro formáty RAW ? Děkuji

    1. Zdravím Vás, Nikol,
      těší mě Váš zájem o profily. Cílíme na všechny fotoaparáty, ale nějakou dobu to potrvá. Zejména proto, že vytváření profilů je skutečně mravenčí práce. Pro nové fotoaparáty máme nastavený systém zápůjček skrze naše partnery, ale pro kousky, které už nemusí být běžně v prodeji je to složitější. Pokud byste chtěla profil pro svůj foťák vidět v seznamu dříve, dejte nám vědět (podpora@zoner.cz), můžeme se domluvit např. formou zápůjčky a prohnat jej naším vývojovým a testovacím procesem.
      Přejeme Vám mnoho krásných fotek:-)
      Eva | Redakce milujemefotografii.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *