6 nejlepších fotografických reklam

Pracovat v marketingu znamená mimo jiné orientovat se ve světě reklam. Fotoaparáty jsou v tomto ohledu spotřební zboží jako každé jiné, náš vztah k nim je však mnohem osobnější. Proto jsem pro vás vybral šestici reklamních videí, které mě osobně nejvíce nadchly.

Reklama nás obklopuje. Nikdy v historii lidstva na nás neútočilo víc vjemů, více informací a více reklamy než nyní. Odlišit se od záplavy konkurentů je velice těžké. Následujících šesti reklamám se to však podle mě povedlo na výbornou, mají v sobě vždy „to“. Tedy to něco, co mě nutí podívat se na reklamu znovu, těšit se až ji zase uvidím v televizi.

6. Žádný expert – Panasonic

První video z výběru je tak trochu střela do vlastních řad. Přestože jsem přesvědčen, že reklama v tomto případě dost klame a že žádná z prezentovaných fotek nebyla pořízena na automatický režim, velmi se bavím situací, kterou jsem párkrát sám zažil – pseudoodborníci řeší technické parametry, umělec sám v prvé řadě duši fotky, krásnou scénu, zachycení momentu.

5. Kuře – Fujifilm

V tomto případě Fujifilm velmi trefně vysvětlil, jak funguje stabilizátor ve foťáku. Líbí se mi, jak vlastně každý pochopí, o co jde, přestože o technických parametrech daného zařízení nemá páru. Navíc video nepostrádá dostatečnou dávku humoru a nadsázky.

4. Ashton Kutcher na svatbě – Nikon

Využít celebritu na prodej je trik starý jako reklama sama. Tentokrát hraje hlavní roli Ashton Kutcher a dominuje se svým Nikonem celou svatbu. Zbožňuji, jak spot reflektuje moje zkušenosti – když mám foťák v ruce, jde všechno ostatní prostě stranou. Nemluvě o výsledném „áááách“, když lidem ukazuji, co jsem právě vyfotil. Ten zvuk je nejvyšším oceněním, drogou a jedním z těch momentů, proč fotografii miluji.

Celebrity propagující fotoaparáty
Ashton není jediným, kdo se upsal pod značku fotoaparátu. Ani Kevin Spacey známý zejména rolí v Americké kráse neunikl této filmové zkušenosti. Podívejte se na jeho povedenou reklamu na Olympus PEN, kdy se vymezuje proti „turistům“, těm, co mají celý batoh výbavy a otravují s každou fotkou.
Pro srovnání se podívejte na reklamu na stejný fotoaparát, tentokrát ale pro Koreu, v hlavní roli místní megahvězda Won Bin, foťák je tam jakoby navíc.
Posledním příkladem budiž Orson Wells, možná nejlepší filmař všech dob. V roce 1978 běžel v televizi tento spot, propagující zabudovaný blesk ve Vivitaru, který vám zaručí ostré fotky.

3. Příběh PEN – Olympus

Video k oslavě padesátin modelu PEN značky Olympus je unikátní hlavně zpracováním. 60 000 fotek, 9 600 z nich bylo vyvolaných, aby se stalo objektem pro závěrečných 1 800 snímků. Ty pak byly bez jakékoliv postprodukce dány do jednoho stop motion videa. Krásná pocta legendárnímu modelu PEN.

2. Inspirován – Canon

Na druhém místě se v mém soukromém žebříčku umístila společnost Canon, s jednou z jejich posledních reklam. Byl jsem „Canoňák“ a upřímně mě dost mrzelo, že Canon má hrozně nudné reklamy. Oproti jejich největšímu konkurentovi to byla opravdu bída a jsem rád, že si napravili reputaci tímhle videem. Protože fotografie je vášeň, při níž jde bezpečí sem tam stranou.

1. Jsem – Nikon

V mých očích zřejmě nemohl vyhrát nikdo jiný. Nikonu má svůj marketing minimálně o jednu úroveň výš než zbytek jmenovaných. I AM NIKON je naprosto geniální, silné a hlavně všespojující. Stačí vidět tu žlutou a víte na čem jste, filmové zpracování této reklamy a asi třiceti jejich mutací je prostě výborné. Absolutní vítěz, podvědomě možná další z důvodů, proč jsem přešel z Canonu na Nikon.

To je můj výběr, samozřejmě můžete mít jiné favority, od reklamy na Sony s „zonerovskými“ pacičkami, po reklamu na focení neposedné rodiny novým telefonem od Samsungu. Jednotlivé společnosti se předhánějí v kreativitě a mě to moc baví. Které reklamy s fotografickou tématikou baví vás?

Zůstaňte v obraze, každý týden posíláme novinky ze světa fotografie

Přihlašte se k odběru toho nejlepšího z Milujemefotografii.cz

Email má špatný formát.

Potvrzením odběru dáváte souhlas ke zpracování osobních údajů pro zasílání novinek. Více se dozvíte v zásadách ochrany osobních údajů.

AutorJiří Vicherek

Jirka měl v minulosti v ZONERu na starosti public relations a k fotografování se dostal až díky nadšení svých kolegů. Ve své práci strávil značnou část týdne čtením o fotografii. Rád objevuje a zkouší nové věci nejen ve fotografování. Je také jedním z organizátorů akce PechaKucha Night Ostrava.

Komentáře (0)

Zatím zde není žádný komentář.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *