Jak propojit Adobe DNG Converter se Zoner Photo Studiem

Nahrajete do počítače fotku v RAW formátu, otevřete ji v editoru a zjistíte, že barvy jsou úplně jiné. Anebo vám editor rovnou hlásí, že formát snímku nepodporuje. S těmito problémy se můžete setkat u RAW souborů. Řešení je jednoduché – stáhněte si Adobe DNG converter a propojte ho se Zoner Photo Studiem.

Jak propojit Adobe DNG converter se Zoner Photo Studiem

Propojení Adobe DNG converteru a Zoner Photo Studia je snadné. Stačí k němu tři kroky.

  1. Stáhnout Adobe DNG converter.
  2. Nainstalovat ho.
  3. Zadat v Zoner Photo Studiu správnou cestu.

Vyřešíte tak nejen problémy se špatnými barvami RAW souborů, ale získáte možnost automaticky opravit chyby objektivu pomocí LCP.

Proč není Adobe DNG converter v Zoner Photo Studiu automaticky?

Pokud bychom dodávali Zoner Photo Studio přímo s nainstalovaným DNG konvertorem, museli bychom jeho vývojářům platit poplatky za komerční využití jejich softwaru. Tím pádem by narostla i cena ZPS. Zatímco vy jako koncový uživatel si můžete DNG konvertor stáhnout zdarma. Nemusíte tak platit nic navíc.

Jak konvertor nainstalovat

DNG konvertor si nejprve stáhněte ze stránek Adobe. Web vám automaticky nabídne ke stažení nejnovější verzi.

Poté stačí v tabulce FILE INFORMATION kliknout na tlačítko Proceed to Download (pokračovat ke stažení). Na další stránce pak klikněte na Download Now (stáhnout nyní) a stahování se spustí.

Jak propojit DNG converter se ZPS: stažení konvertoru.

Nejnovější verzi vyberte kliknutím a poté vše potvrďte tlačítkem Proceed to Download.

Po stažení instalačního souboru do počítače si otevřete složku, kam jste Adobe DNG converter uložili. Dvojklikem na stažený soubor pak spusťte instalaci.

Objeví se instalační okno, ve kterém klikněte na tlačítko Install. Jakmile se program nainstaluje, ukončete instalaci kliknutím na tlačítko Finish.

Jak propojit DNG converter se ZPS: instalace konvertoru.

Propojení konvertoru se ZPS

Nyní jen otevřete Zoner Photo Studio a v Menu klikněte na Zobrazit > Možnosti (Ctrl + M).

Objeví se nové okno s nastavením. V něm zvolte možnost Formát RAW v levém sloupci a zaškrtněte možnost Používat pro načítání RAW Adobe DNG konvertor.

Poté klikněte na ikonku složky. Objeví se dialogové okno, ve kterém najděte cestu k souboru Adobe DNG Converter.exe a zvolte Otevřít.

Cesta vypadá zpravidla takto: C:\Program Files\Adobe\Adobe DNG Converter\Adobe DNG Converter.exe.

Jak propojit DNG converter se ZPS: nastavení cesty k DNG konvertoru.

Nastavení cesty ke konvertoru RAW souborů na DNG.

Pokud jste už někdy instalovali dřívější verzi konvertoru, zkontrolujte, jestli je zadaná správná cesta. Starší verze konvertoru totiž Adobe instalovalo pod složku Program Files (x86). Je proto důležité zkontrolovat, jestli používáte aktuální cestu.

Jakmile nastavíte správnou cestu, klikněte na tlačítko Použít a program si změnu zapamatuje.

Jak opravit cestu ke konvertoru - gif.

Při další práci s fotografiemi v RAW formátu už Zoner Photo Studio využívá Adobe DNG converter. Na první pohled tak uvidíte například jasové a barevné změny ve zpracovaných fotografiích.

Přidání LCP a DCP

Pomocí DNG konvertoru přidáte do Zoner Photo Studia i profily objektivů, které vám umožní automaticky odstranit jejich vady.

Stačí v modulu Vyvolat v Zoner Photo Studiu X kliknout na ikonu foťáku – Fotoaparát a objektiv (M). Poté pomocí ikony + vyberete vhodný profil foťáku (DCP) nebo objektivu (LCP).

U LCP máte také možnost vybrat profil automaticky. Stačí kliknout na tlačítko Detekovat automaticky a program vybere nejvhodnější LCP. Vám už pak stačí jen zaškrtnout vady objektivu, které chcete korigovat.

Jak propojit DNG converter se ZPS: přidání LCP a DCP.

Profil objektivu přidáte kliknutím na tlačítko + a vybráním vhodného výrobce a typu objektivu mezi LCP soubory. Anebo klikněte na tlačítko Detekovat aut10omaticky a program najde vhodný profil sám.

Aktualizujte

Každý fotoaparát má trochu odlišný RAW formát. Pokud si tedy koupíte nový foťák,  zkontrolujte, jestli nemáte zastaralou verzi DNG konvertoru. Nemusí v ní totiž být profil vašeho nového přístroje.

Adobe ale do konvertoru nové RAW formáty průběžně doplňuje. Stačí tedy stáhnout jeho aktuální verzi.

bannermf_690x120

Poslední aktualizace 10. května 2018

98 0

Autor: Redakce

Milujeme fotografii a tvoříme pro vás Zoner Photo Studio. Přinášíme vám články nejen o něm, ale také o dalších oblastech fotografie.