Zoner Photo Studio: Jak to vidí Michal

Pro mě a mé kolegy ze softwarové divize v Zoneru je pochopitelně zřejmé, k čemu slouží naše produkty. Často se ale setkávám s názory potenciálních uživatelů, že pro ně naše produkty nemají praktické využití. S tím osobně nesouhlasím a rád bych ilustroval použití plodů z naší softwarové zahrádky na jednoduchém a praktickém příkladu – jak je používám já sám. 

Jestliže někomu chcete vysvětlit, co je to Zoner Photo Studio (ZPS), zřejmě jej popíšete jako „program pro editování fotografií na počítači“. To je samozřejmě pravda, ovšem ZPS není pouze tímto programem. Cílem tohoto článku je tedy ukázat, že produkty naší softwarové divize včetně ZPS toho totiž nabízí mnohem víc.

Paleta produktů softwarové divize

Základním stavebním prvkem mého koníčku jménem digitální fotografie je samozřejmě Zoner Photo Studio, které sám v soukromí i práci používám jako komplexní nástroj na práci s digitálními fotografiemi. Společně s přítelkyní pak máme doma hned několik zařízení, které se dají použít k fotografování – foťáky, tablety, mobilní telefony.

Překvapivým faktem pro ty, kteří používají ZPS jen na osobním počítači, může být, že náš produkt zasahuje vlastně do všech těchto zařízení. Proto zde musím zmínit aplikaci Zoner Photo Studio pro Android, kterou mám nainstalovanou jak v mobilním telefonu, tak i tabletu.

Druhým stavebním prvkem je Zonerama, online galerie pro prezentaci těch nejlepších, nebo raději k publikování vhodných fotek.

Zmiňované produkty Zoner Photo Studio, Zoner Photo Studio pro Android i webová galerie Zonerama jsou provázané jedním unikátním Zoner účtem, díky kterému se vždy pohodlně přihlásím ke svému účtu, respektive ke svým fotkám.

Všechno je propojené.

Posledním, ale neméně důležitým stavebním prvkem, je vzdělávání. Cennou inspirací čerpám z těchto zdrojů:
● samozřejmě blog, který právě čtete – milujemefotografii.cz
● nejnovější kniha k Zoner Photo Studiu od tvůrců programu
● z hromady zahraničních zdrojů vyberu jeden za všechny – blog Petapixel

Základ tvoří zrcadlovka

Hlavním zdrojem mých fotek je samozřejmě fotoaparát. Přestože jej však neberu s sebou při každé příležitosti, na zásadní okamžiky v roce jako jsou dovolené, výlety a rodinné oslavy jej mám vždy připravený. To jsou případy, kdy neváhám věnovat čas jak focení, tak následnému zpracování snímků v editoru.

Osobní počítač jako nedílná součást workflow

Mé fotografické workflow je potom jasné: nafotím, sednu k počítači, vyberu použitelné fotky, zařadím do archivu, vytřídím z nich prezentovatelné snímky a upravím do podoby vhodné k uveřejnění. Tyto fotky poté prezentuji, jak již bylo zmíněno, skrze Zoneramu nebo rovnou přes Facebook, díky možné automatické synchronizaci alb ze Zoneramy s vaším facebookovým profilem.

Jestliže u konkrétní příležitosti fotí i přítelkyně svým kompaktem, spadnou její snímky buď přímo do prezentace nebo poté do archivu na externí disk. Archiv řeším skrze Katalog v Zoner Photo Studiu. Používám jednoduchou složkovou strukturu externí disk/fotografie/název akce, ale díky Katalogu (resp. řazení rok/měsíc/den) a zatím dobré paměti najdu vždy vše rychle a snadno.

Pro snímky přidané do Katalogu je pak Zoner Photo Studio velmi příjemný a rychlý prohlížeč, byť se fotografie nacházejí na externím disku.

Obrazovka Správce ZPS 16 s rozbaleným Katalogem

S tabletem v oblacích

Na své poslední dovolené jsem viděl jednu turistku fotit v řeckém Lindosu tabletem a přišlo mi to natolik bizarní, že jsem si ji musel vyfotit (zrcadlovkou). I já sám jsem ale už tablet k focení použil. Sice jen jako zástupný prvek pro „skenování faktury”, nicméně i zde je řešení pomocí Zoner Photo Studia užitečné.

Dovolenkové fotografie s tabletem?

V tabletu mám samozřejmě nainstalovanou aplikaci ZPS pro Android. Aplikace je spojená s mým účtem na Zoneramě. Jakoukoliv fotku tabletem vyfotím, aplikace ji automaticky nahraje na Zoneramu do složky Cloud, která je pro veřejnost skrytá. Vyhnul jsem se tedy propojení tabletu s počítačem pomocí kabelu či přenášení snímků z paměťové karty. Jediné, co v tomto případě potřebuji, je připojení k internetu.

Když následně sednu k počítači a otevřu Zoner Photo Studio, ve složce Cloud jsou už k dispozici snímky z tabletu. Ty pak mohu jednoduše v Editoru upravit a uložit ve formátu vhodném k tisku nebo odeslání e-mailem. Díky Zoner účtu je samozřejmě jedno, zda sednu k počítači doma či v práci, po přihlášení mám své fotografie na kterémkoliv počítači, kde se přihlásím pod svým účtem do Zoner Photo Studia.

Skutečně mobilní telefon

Ve svém mobilním telefonu používám podobné nastavení jako v tabletu s tím, že v aplikaci ZPS pro Android většinou snímek rovnou i upravím a přesunu do veřejné složky na Zoneramě – Moje mobilní. Tuto složku mám také přímo synchronizovanou s albem na Facebooku, čili každou fotografii, kterou upravím a přesunu do složky Moje mobilní, se rovnou objeví i v mém účtu na Facebooku.

Telefon je mým hlavním nástrojem k prezentaci fotografií. Díky zmíněné aplikaci nosím celé své prezentovatelné portfolio stále v kapse. Není pak problém kdykoliv a kdekoliv pochlubit se s mými snímky.

Všechno dohromady

Jak je vidět, pod pojmem „Zoner“, se neskrývá jen editor fotografií pro platformu Windows. Naopak, cílem softwarové divize je poskytovat uživatelům komplexní řešení pro jejich (tedy vaše) fotografie.

Michal Prouza v Zoner software, a.s. pracuje od roku 2010. Od marketingového manažera přes vedoucího marketingu prošel až na současnou pozici ředitele softwarového oddělení. Od stejného roku, kdy začal pracovat v Zoneru, se digitální fotografie stala jeho koníčkem.

Poslední aktualizace 13. ledna 2014

51 0

Autor: Michal Prouza

Michal Prouza pracuje v ZONER software od r. 2010. V létě 2011 vyměnil kompakt za digitální zrcadlovku a od té chvíle se tak seznamuje s pro něj dosud neprozkoumanou fototechnikou. Fotí všude tam, kde cítí příležitost získat nové zkušenosti a prohloubit ty stávající.