Bentley se v nové reklamě chlubí 53gigapixelovou fotografií

Automobilová společnost Bentley v minulém týdnu rozjela novou reklamní kampaň, v níž si z panoramatické fotografie Golden Gate Bridge v San Franciscu můžete zazoomovat až na logo firmy na sedadle spolujezdce auta, které na mostě projíždí.

Podle tiskové zprávy Bentley byla na tuto fotografii použita technologie focení panoramat vyvinutá NASA pro výzkumná vozítka na Marsu. Vzniklá 53gigapixelová fotografie je údajně složena ze 700 snímků vyfocených ze stejného místa. Bližší detaily o způsobu pořizování snímku zveřejněny nebyly. Fotografii si můžete prohlédnout na webu Bentley.

Screenshot_1

Snímek však už ve fotografické komunitě vzbudil pochybnosti, zda si Bentley skutečnost trošku nepřibarvila. Například na serveru DIYPhotography poukazují na nesrovnalosti v číslech. Údajně měl být k focení použitý fotoaparát Nikon D7200 a objektivem Nikon AF-S Nikkor 800 mm f/5.6. Pak by ale k vytvoření 53gigapixelového snímku bylo třeba přibližně 5 tisíc fotografií pokud ještě připočteme cca 30% překryv snímků při skládání panoramat. Nikon D7200 disponuje rozlišením 24 Mpx, pro snímek složený ze 700 fotografií – jak se domnívá DIYPhotography – by však bylo zapotřebí alespoň 75 Mpix.

Poslední aktualizace 1. července 2016

0 0